Pembaca Setia!

NOTA DARI PUTRISALJU

Putri nak minta pada pembaca setia e-novel Ceritera Cinta Kita a.k.a CCK komen untuk setiap entri baru supaya Putri dapat memperbaiki gaya penulisan dan penceritaan Putri.Kerjasama dari para pembaca setia semua amatlah Putri hargai.Terima kasih!

Tuesday, July 14, 2009

Ceritera Cinta Kita 31


“Syhhhhhhhhhhh!!”marah Zek sambil menarik Balqis menyorok di sebalik semak apabila terlihat Haiqal sedang mencari-cari arah datangnya suara Balqis yang menjerit seperti orang sasau.”Kau buat apa kat sini ar?”soal Zek pelik.”Eh kau pun buat apa menyorok-nyorok kat sini?”jerit Balqis lagi. ”Syhhh!Perlahanlah sikit suara kau tu..kalau diorang dengar mati kita!”bisik Zek sambil mereka berdua cuba memasang telinga mendengar perbualan Haiqal dan Tiara.

“Aku dah tak kisah dengan pandangan orang pada aku sebab..aku rasa macam aku dah jumpa soulmate aku..”tambah Tiara yang masih hanyut berbicara soal perasaannya.Sementara itu Balqis yang melihat Zek yang lebih teruja darinya mengintai mereka segera terfikir sesuatu.Zek ni gay ke?soal Balqis di dalam hati.Dia kemudiannya berbisik perlahan,”Zek,kau jangan kata….kau sukakan HAIQAL??”soal Balqis membuat telahan sendiri.”Woi!Aku straight guy ok!Kau ni merepek je!Otak kau ni berfungsi dengan betul ke tak?”balas Zek sedikit bengang.”Oh….jadi kau suka…TIARA lah???”soal Balqis lagi dengan lurus sementara Zek hanya tersengih seperti kera dapat bunga.”Wei,wei Balqis jom kita bekerjasama nak?”ajak Zek memberi cadangan.”Bekerjasama?”soal Balqis sambil mengerutkan keningnya.”Yela…Tiara tu sebenarnya dah lama sukakan aku..cuma dia malu nak mengaku je..”terang Zek yang membuat andaian sendiri.Balqis yang mendengar mencebikkan wajahnya sedikit.Perasan tol la si Zek ni..ujar Balqis tetapi di dalam hatinya sahaja.

“Yeker?Aku rasa dia macam lebih sukakan Haiqal je..”balas Balqis tersengih mengejek.”Ha tu la kau tak tau…dia tu buta hati,tak nampak apa dalam hati dia sebenarnya…”nafi Zek beria-ia.”So….kita kenalah berlakon!”tambahnya lagi.”Berlakon?”soal Balqis tidak faham.”Yela..kita boleh buat-buat rapat then bila Tiara ternampak kita rapat dia mesti terkejut pastu dia jealous.Bila dia dah jealous barulah dia sedar yang sebenarnya dia sukakan aku!”bisik Zek di telinga Balqis sambil tersengih seorang diri.”Oh…eh aku tak bolehlah..nanti Haiqal ingat aku ada apa-apa dengan kau.”geleng Balqis tidak setuju.”Cik Balqis,kau ni fikir terlalu ekstrem la..lagipun nak bandingkan kau dengan Tiara tu,sape-sape yang ada mata,ada otak mesti dah tentu-tentu akan pilih Tiara!”usik Zek sambil terbahak-bahak ketawa membuatkan Balqis menjeling tajam kepadanya.”Ok,ok..tapi kalau aku dengan Tiara nanti,kau bolehlah ambik si Haiqal tu..then kita bolehlah jadi dua pasangan yang match made in heaven gituuu…”kata Zek mengambil hati Balqis kembali.Akhirnya Balqis juga terbayang-bayang masa depannya bersama Haiqal manakala Zek pula bersama Tiara.Mereka berdua membayangkan kehidupan mereka setelah bercinta dan berkahwin sambil bergelak ketawa di sebalik semak itu hingga membuatkan Haiqal perasan kehadiran mereka.

“Aku dah tak dapat nak rahsiakan apa yang aku rasakan saat ni…sebenarnya sejak dulu lagi aku sukakan kau Haiqal!Dalam beberapa hari kat sini,aku sentiasa cari peluang ni untuk luahkan apa yang aku rasa..”ujar Tiara sambil berpusing membelakangi Haiqal kerana malu.Haiqal yang sedar ada suara orang sedang bergelak ketawa itu akhirnya sudah tidak dapat menahan dirinya dan bergegas menuju ke arah semak itu dan…..Balqis dengan Zek?Apa diorang buat kat sini gelap-gelap macam ni?Amboi rapat betul kau dengan dia ye?Siap kau Balqis ujar Haiqal di dalam hati sambil mengepal penumbuknya apabila melihat Balqis dan Zek sedang berbisik-bisik sesuatu sambil tergelak-gelak.Haiqal betul-betul sakit hati melihat mereka bermesraan begitu.Dia segera menghampiri mereka dari arah belakang.”Sorry ganggu korang!”jerit Haiqal dari arah belakang mereka.Balqis dan Zek segera menoleh ke belakang,”Haiqal!”terjerit kecil Balqis dan serta merta dia bangun dan menundukkan wajahnya kerana takutkan pandangan mata Haiqal seperti ingin menelannya.
**************

“Haiqal….aku cintakan kau!”luah Tiara akhirnya sambil tersenyum lalu berpusing ke belakang ingin memandang Haiqal malangnya Haiqal tiada!Kemudian Tiara terdengar suara agak kecoh disebalik semak dan segera menghampiri mereka.Hisy!Apa pulak Balqis dengan Zek buat kat sini?Kacau daun betullah!rungut Tiara di dalam hati.

“Sorry ek,sekarang ni masa untuk berlatih,aku nak pinjam dia kejap!Jom Balqis!”ujar Haiqal kasar lalu menarik tangan Balqis berlalu ke gelanggang tenis.”Ini malam terakhir,esok dah nak lawan..cuba kau bersemangat sikit!”marah Haiqal lagi manakala Balqis hanya mendiamkan diri sahaja.Zek dan Tiara terpempan melihat adegan itu di depan mata mereka.Zek kemudiannya tersengih-sengih memandang Tiara di sebelahnya,”Tiara…jom kita pergi berlatih jugak..”ajak Zek.”Aku taknak!”jawap Tiara sambil menghilang ke dalam bangunan dorm meninggalkan Zek yang terpinga-pinga.
**************

Setelah hampir 2 jam berlatih dengan keras di gelanggang tenis,Balqis sudah tidak mampu lagi.”Haiqal..aku dah tak laratlah,aku taknak berlatih dah..”ujar Balqis sambil terduduk lemah.
**************
Selesai mandi Balqis segera duduk di atas katilnya sambil meneliti kaki kanannya yang bengkak dan teseliuh.”Matilah aku..aku rasa aku hanya perlu jalan macam biasa kot lepas tu mesti dah ok.Aku kena pukul bola esok kalau tak Haiqal kena berpakaian macam perempuan keliling gelanggang.So aku kena kuat!”kata Balqis meyakinkan dirinya sendiri sambil perlahan-lahan bangun.”Ouch!Adui!Sakit gila nak mati!”jeritnya sambil terduduk kembali.”Erm..takpe-takpe esok mesti tak sakit dah!Jangan putus asa Balqis!Chaiyo2!”kata Balqis sambil perlahan-lahan melelapkan matanya.
*************

Keesokan harinya di gelanggang tenis..
“Adoi,apa aku nak buat ni?Tak hilang jugak sakit ni..”ujar Balqis sambil mengurut-urut pergelangan kakinya yang sudah di balut dengan bandage yang terlebih tebal.”Tak boleh!Aku kena teruskan!Aku kena bertahan sekejap lepas tu semuanya akan berakhir!”jerit Balqis memberi semangat kepada dirinya.Tiba-tiba Tiara menghampirinya dari arah belakang,”Hey Balqis,good luck.”ujar Tiara tersenyum mengejek dan terus berlalu mengambil tempat.”Perli akulah tu!”ujar Balqis geram sambil berjalan terdengkot-dengkot mengambil tempatnya.Haiqal yang ternampak keadaan itu segera menghampiri,”Balqis,kau ok ke tak ni?”soal Haiqal melihat balutan tebal di pergelangan kaki Balqis.”Oh n..ni?Takde pape..aku saja je balut tebal-tebal untuk elakkan aku mudah terseliuh!Ni rahsia turun temurun keluarga aku.Tengok ni mane ade pape!”ujar Balqis kelam-kabut sambil melompat sedikit untuk meyakinkan Haiqal.”Betul ni??Betul kau tak pape?”ujar Haiqal sedikit tidak percaya.”Betul!Aku sangat-sangat OK!”balas Balqis laju.”Ok,bagus!”jawap Haiqal lega.

“Aku rasa kaki Balqis tu macam bengkak je..kalau dia main dalam keadaan macam tu,dia memang seorang yang sangat berani!”terharu nada suara Kamal,presiden kelab Anime/Manga yang sedang menjadi penonton di gelanggang tenis itu bersama-sama pembantunya,Izwan yang sibuk merekodkan video Balqis.”Haiqal!Aku tak sabar nak tengok kau pakai baju perempuan jalan keliling gelanggang tenis!”jerit Zek dari gelanggang lawan.”Berhenti merepek dan jom kita mulakan!”jerit Haiqal pula.”Go Haiqal Go!”jerit budak-budak perempuan ahli kelab Tenis memberi sokongan sambil terjerit-jerit memanggil nama Haiqal.Haiqal yang berada di sebelah Balqis memandangnya,”Kau jangan takut,kau tak keseorangan,aku ada di sisi kau..”ujar Haiqal memberi semangat kepada Balqis.
*************

“Ok,Zek serve!”jerit presiden kelab selaku pengadil memulakan pertandingan sambil disaksikan kesemua ahli kelab Tenis.”Balqis,cuba balas pukulan aku!”jerit Zek sambil menghayun raketnya dan memukul bola tenis menuju ke arah Balqis.Mak!Lajunya!Eh aku boleh nampak dengan jelas bola tu,aku kena pukul!BUK!Bola berjaya dipukul Balqis tetapi terkeluar dari garisan.Alamak!Mesti Haiqal marah aku!Bodoh betullah aku ni!marah Balqis kepada dirinya sendiri sambil berjalan menghampiri Haiqal menundukkan wajahnya.”Sorry…”perlahan suara Balqis.”Sengal,kau berjaya pukul bola tu lah!”jawap Haiqal tersenyum manis.

”Oi,permainan belum tamat.Sekali lagi!”jerit Zek tidak mahu mengaku kalah.”Macam mana dia boleh pukul bola aku yang laju nak mampus tu?”jerit Zek tidak puas hati.”Ala,tapikan dia masih juga tak dapat pukul dalam garisan,relakslah!”jawap Tiara pula melihat muka Zek yang tension itu.”Memanglah!Tapi ni melibatkan maruah aku!”marah Zek sambil memukul bola tenis itu dengan sangat kuat menuju ke arah Balqis.”Balqis jangan takut,kau pukul je bola tu balik ke arah diorang!”sempat Haiqal memberikan kata-kata perangsang.Betul tu..kenapa aku perlu takut?Tak kiralah betapa laju pun bola yang dia pukul,diorang takkan boleh kalahkan Haiqal!Aku tak boleh mengaku kalah,aku kena pukul bola ke arah diorang balik!kata Balqis di dalam hatinya.BUKKKKKKK!!!Bola itu berjaya dipukul Balqis dan memasuki ke gelanggang lawan iaitu Tiara dan Zek,hingga mereka berdua tidak sempat menangkis pukulan mengejut Balqis.

“Wah!!Balqis berjaya pukul bola!”sorak semua penonton di gelanggang itu termasuklah Kamal dan Izwan yang sibuk merakamkan video sejak dari mula.Akhirnya…aku berjaya!kata Balqis kelegaan.”Macam mana dia boleh pukul bola aku?”jerit Zek tidak percaya.Balqis yang terlalu lega tiba-tiba jatuh terduduk,”Aduhhhhh,sakitnya…”merah muka Balqis menahan kesakitan di kakinya.Haiqal segera berlari mendapatkan Balqis,”Kenapa ni?”soal Haiqal penuh bimbang sambil memegang kaki Balqis yang berbalut.”Bila kaki kau cedera ni?”soal Haiqal.”Malam tadi…”perlahan Balqis menjawap.”Malam tadi?Kenapa kau tak bagitau awal-awal?Kan tadi sebelum match aku dah tanya kau ok ke tak?”tinggi suara Haiqal.”Kalau aku bagitau kau nanti kau tak jadi berlawan lepas tu kau kena pakai baju perempuan jalan keliling gelanggang..”jawap Balqis pula.Haiqal terdiam sejenak,”Sengal…abang Wan,kitorang tak nak main dah!Balqis cedera kat kaki dia!Kitorang nak stop kat sini!”jerit Haiqal kepada presiden kelab.

Balqis yang berasa bersalah segera bersuara,”Eh takpe-takpe Haiqal,kita kena sambung main..kita ada peluang lagi nak menang ni..”kata Balqis bersungguh.”Kita dah menanglah..”jawap Haiqal sambil tersenyum memandang Balqis.”Kan kita dah janji dulu dengan Zek,asalkan kau boleh balas satu pukulan dari dia,kita dikira menang..”kata Haiqal lagi.”So…kau boleh berdiri tak ni?”tanya Haiqal.”Erm..aku cuba..”jawap Balqis sambil mencuba untuk bangun sambil dibantu Haiqal yang memegang tangannya.”Aduh,tak bolehla…”keluh Balqis sambil terduduk kembali mengurut-urut kakinya yang bengkak.

Haiqal yang melihat Balqis tidak mampu bangun tiada pilihan melainkan…Haiqal mendukung Balqis dan segera membawanya keluar dari gelanggang tenis sambil diperhatikan oleh semua ahli kelab Tenis serta Kamal dan Izwan.”Jomlah sambung lagi.Kau nak lari ke?”kedengaran nyaring suara Zek dibelakang manakala Tiara hanya memandang dengan wajah masam mencuka melihat Haiqal mendukung Balqis.Tuhan,salah ke kalau aku cakap aku semakin hari semakin sukakan dia?ujar Balqis sayu di dalam hati sambil memandang lama raut wajah tenang Haiqal yang begitu hampir dengan wajahnya.

2 komen anda:

double-spaces said...

xslah...
lgsg xslah balqis...
trus kan la suke dia....

PutriSalju said...

hehehe..=))
keep on reading ok double-spaces..^_^





HAK CIPTA TERPELIHARA @ PUTRISALJU 2009

Sebarang bentuk pengambilan isi kandungan atau cetakan di dalam blog http://novelputrisalju.blogspot.com ini haruslah dengan kebenaran penulis blog.